Sådan blev 
premieren på Ostens Dag
et brag af en folkefest

Danmark er et landbrugsland, og vi spiser ost fra tidlig morgenmad til sen natmad. Meget ost! Det kan derfor undre, at vi ikke har en årlig mærkedag til fejring af denne herlige nationalspise, ligesom fx vores nordiske naboer har.

Det besluttede Danmarks førende osteblogger Camilla Bojen Møller og ”mikromejerist” Ib Hasseriis at lave om på – og dermed var ideen til Ostens Dag født. 

Hos Wonderfuel var vi både begejstrede og beærede over at blive inviteret med på rejsen, der kulminerede d. 1. marts 2024 med afholdelsen af et brag af en ostefest i hele Danmark. At det lykkedes i så høj grad at involvere både producenter, handlen, medierne og forbrugerne havde vi på forhånd kun turde håbe på.

Kunde

Ostesnak/Wonderfuel

Opgaver

Funding

Konceptudvikling

Visuel platform

SoMe content

Produktion

Kilde: Notified

METRO THERM
En vaskeægte dansk succeshistorie